Το «μελό» είναι ένα μάλλον κατασυκοφαντημένο είδος, αφού μελοδραματική είναι και η Ιοκάστη στον Οιδίποδα τύραννο του Σοφοκλή και η Φαίδρα στον Ιππόλυτο του Ευριπίδη και οι πρωταγωνιστές στην Αυλή των Θαυμάτων του Καμπανέλλη, για να έρθουμε στη σύγχρονη εποχή.
Ο Κωνσταντίνος Παππάς συνέγραψε συνειδητά – πιστεύω – ένα ανατρεπτικά παλιομοδίτικο έργο, όπου ο ρομαντισμός παίρνει τη ρεβάνς από τον κυνισμό κι ο συναισθηματισμός από το σαδομαζοχισμό. Στο υπόβαρθο αυτού του έργου είναι η ουμανιστική θεώρηση του ανθρώπινου όντος ως μαθητού στο σχολείον «Ο κόσμος», όπου αναζητά την αυτογνωσία για να ατενίσει γαλήνιος το υπαρξιακό του κενό και να δώσει ένα νόημα στη ζωή του.